onsdag 10 juni 2020

DT Paper Nest Dolls - Summertime Bliss

Hej, 

Nu känner jag att vi verkligen går mot sommar! Skolavslutningsveckan är här, gräset är grönt och björkarna har slagit ut. Det känns så bra och härligt!

Till sommaren hör ju sol och bad, så jag vill idag visa ett kort med just den känslan...SOMMAR!
Tänker att i år, pga alla restrektioner, får vi kanske istället för att fysiskt träffa vänner och familj, skicka en sommarhälsning med post till dem.
 Kortet jag har skapat pryds med den söta stämpels "Beach Day Emma" från Paper Nest Dolls. Visst är det en söt stämpel?!!

Jag har färglagt motivet med copics och tyckte att färgerna lila och rosa passade bra. På två papper gjorde jag vågiga kanter med två olika dies, ena från Lawn Fawn och den andra My favorite Things. De är nog mina favorit dies just nu. Några utstansade moln fick pryda himlen. 
Textstämplen är från Whimsy Stamps och tycker den passader perfekt *ler*. 
Bakgrunden har jag målat med hjälp av en video hos Elaine aka "MarkerGeek"

Paper Nest Dolls har släppt flera somriga stämplar och är ni nyfikna på vilka tycker jag ni ska kika in i shopen
Inspiration med de nya (och äldre) stämplarna finns i Paper Nest Dolls blogg och även i Facebook gruppen Paper Nest Dolls Inspiration finns mycket tips och inspiration.

Copic färgerna jag har använt är:
Hud: E11, E21, E00, E000, R20
Hår: E33, E31, Y23
Väska/Hatt/Baddräkt: RV11, RV00, RV000, BV02, BV00, BV000
Bakgrund: E71, E31, Y32, B16, B26, B12, B000, B00, B01

Önskar er alla en fin kväll! 
//Eivor 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar