söndag 24 maj 2020

DT Paper Nest Dolls - Grattis

Hej,

Jag kan inte annat än tycka om de här söta stämplarna från Paper Nest Dolls. De jag pratar om är en sjöhäst, manet och sjögräs och de har alla släppts nu i maj. Det är dessa söta figurer som jag färglagt och skapat ett kort med. 
Stämplarna hittar ni förstås i Paper Nest Dolls shop, här, och det är ett helt set  som heter "Mermaid Set". 
Välkommen in till shopen och kika på de andra stämplarna som följer med.

Stämplarna har jag färglagt med copic sketch och sedan klippt ut för att kunna fästa dem på bakgrunden. 
Bakgrunden skapade jag med olika blå distress ink dynor och sedan sydde jag med maskin runt kanten för att helt enkelt få en liten inramning. 
Kortet kommer att få ett namn på, under Grattis texten, men jag vill inte riktigt visa det än då jag vill att kortet ska bli en överraskning för den lilla tjejen. 

Jag gillar ju att fästa saker på 3D-kuddar, så självklart var att maneten och sjöhästarna skulle få lite höjd. 

Copic färgerna jag har använt är:
Gräs: G28, G24, G21, G20
Manet: RV55, RV52, RV00
Sjöhäst: Y38, Y35, Y32
Distressfärgerna jag har använt är:
Faded jeans
Stormy sky
Tumbled glass
Gathered twings

Missa inte den inspiration som de andra i teamet bjuder på i Paper Nest Dolls blogg.

Önskar er en fin dag! 
/Eivor 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar