lördag 5 december 2020

DT Paper Nest Dolls - God Jul

Hej, 

Idag har jag nöjet att visa en av nya stämplarna som Paper Nest Dolls släppt, Tiny Owen with Gift
Det har kommit så många fina stämplar sista tiden, så tips är att kika in i shopen *ler* 
Jag har skapat ett litet julkort med denna sötis och jag hade roligt både när jag färglade honom och skapade kortet. Det är ju lite speciellt att göra julkort tycker jag. 

Till kortet har jag använt papper från Pion Design, gillar att jag kan matcha papper med olika mönster. Det blev så lite lager på lager, med lite röda detaljer. Diesen med God Jul är från Moa Pyssel och jag har stansat ut den både i rött och vitt, fäst det vita bakom för att få till en liten detalj och lite djup i texten. Gillar hur det blev. 
Stämpeln klippte jag ut och fäste med 3D-kuddar ovanpå en lite krans som jag stansat ut och så fick några blommor göra kortet komplett. 

De färger jag använt när jag målat är:
Hud: E11, E21, E00, E000, E0000, R20
Hår: E35, Y23, Y21
Kläder/Skor: R29, R27, R24, R22, W5, W3, W2, W1, W00, B26, B24, B23, B22
Paket: Y08, Y17, Y23, Y21

Jag hoppas att ni kikar in i Paper Nest Dolls blogg för massa mer fina inspirationsalster men också att ni kommer och är med i Paper Nest Dolls inspiration Group. Det händer alltid något på båda platserna. 
Välkomna!!

Kortet har jag skickat in till några utmaningar...

Ha en fin dag!
//Eivor 


2 kommentarer:

  1. Such a cute card1 I love the little boy presenting his gift.

    Thanks for joining us at Cut it Up for our Christmas challenge!

    Enjoy the season!
    Evelyn
    http://mylittlecraftblog.wordpress.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much for your comment! Happy to hear you like it!

      Hugs

      Radera