tisdag 15 december 2020

DT Paper Nest Dolls - Grattis kort

Hej,
Idag har jag nöjet att visa ett Grattis-kort i dessa julkortstider. Jag har använt en relativt ny stämpel från Paper Nest Dolls, nämligen Ellie in a Box. Jag tycker den är så fin och det var roligt att färglägga den också. Jag blev som så glad av den. 

Kortet har jag gett till min systers dotter som fyllde 11 år i helgen. Det passade så bra till henne.

Till kortet har jag lekt med lite papper, både i form och färg och gillar hur slutresultatet blev. Jag vet inte, men jag har alltid en plan hur jag har tänkt att kortet ska bli...men vet inte om det någon gång egentligen blir som jag tänkt. Det förändras ofta efter skapandets gång.

Motivet har jag målat med copic sketch och färgerna:
Hud: E11, E21, E00, E000, E0000
Hår: E31, E33, E35, E29
Kläder: V06, V04, V01, V000, YG03, YG01, YG00, Y08, Y06, Y00
Låda: G21, G40, V06, V04, V01, V000, Y08, Y06, Y00

Paper Nest Dolls har släppt många stämplar sista tiden, så kika in i både shopen för att se vad som finns och sedan vill jag ju att ni gärna besöker både Paper Nest Dolls inspirationsblogg och Paper Nest Dolls Inspiration på Facebook. 
Välkomna!! 

Jag provar lyckan i några utmaningar, nämligen...

Jag önskar er en fin dag!
//Eivor

6 kommentarer:

  1. Lovely card for a wee girl I like when sometimes my cards just make themselves
    Thanks for joining us at Creative Knockouts

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so so much for your lovely comment! So happy you make me!

      HUGS

      Radera
  2. Så flott kort!! Hvor kommer Grattis-diesen fra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar! Så roligt att du gillade kortet! Grattis-diesen kommer från HC Design.

      Radera
  3. Very nice, love the colour combo!

    Thank you for playing along with us at Creative Knockouts! I hope you will join us again this time for our last challenge of 2020!

    Hugs,
    Kelly

    SvaraRadera
    Svar
    1. So happy to hear that you like my card! Thank you for your comment! Yes, I will join again.

      Radera