torsdag 23 december 2021

DT Paper Nest Dolls - Joy

 Hej,

Vill bara skicka en liten julhälsning från mig här idag!
 Hoppas ni får en fin jul och att ni äter mycket gott och ja, gör det ni vill och firar på ert sätt.
Jag visar idag ett litet julkort med superfina stämplar från Paper Nest Dolls. Den ena stämpeln (som är i mitten) är Penguin JOY och sedan har jag använt Penguin Holiday Set i lite olika storlekar.

Jag ville få en lite distans/3D effekt på kortet och då gjorde jag så att jag skrev ut Penguin JOY ut flera gånger (tror det blev ses stycken), klippte ut dem och sedan fäste jag dem alla på varandra. De andra små söta pingvinerna fästes på distanskuddar också. Tycker det är lite kul att kunna använda olika stämplar tillsammans.
Bakgrunden har jag skapat med Distress Oxide - Mermaid Lagoon och Tumbled Glass.

Här ser ni liiite hur effekten med distanskuddar blir. Jag gillar det.

Jag har färglagt stämplarna med...
Svart: C9, C7, C5, C1, C00 
Gult: Y16, YR16, Y17
Rött: R39, R29, R27, R24
Grönt: G07, G05, G43

Som sista grej vill jag berätta om att det snart händer saker i Paper Nest Dolls Inspiration FB Group, så bli gärna medlem så ni inte missar något. 
Sedan vill jag även tipsa om Paper Nest Dolls blogg där det visas alldeles underbara alster. 

Nu önskar jag er alla en riktigt GOD JUL!!
Kramar från mig, 
Eivor 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar