söndag 9 januari 2022

DT Paper Nest Dolls - Snögubbar faller omonterade...

 Hej,

Vilket vinterväder vi haft senaste dagarna här uppe i norr. Snön har fallit i ett par dagar och kylan smög sig på, så att krypa in i pysselrummet passade ju bra.

Idag visar jag ett kort som är perfekt nu om jag tänker på vädret och årstiden *ler*. Det är ett kort med stämpel Ellie with Snowman från Paper Nest Dolls. Hon är så så söt! 

Jag har stansat ut ett par granar (oklart vilket märke) och ganska många snöflingor från Nellie's Snellen Design - Snowflakes. Sedan har jag skapat lite snökullar med dies från Lawn Fawn - Puffy cloud border. 
Den textstämpel jag använt " Snögubbar faller omonterade från himlen" är ju såå underbar och den kommer från JessInk och julkalendern 2021.
Sist men inte minst fick ett rosa twine och en liten pärla pryda nedre kanten av kortet. Motivet har jag fäst på distanskuddar för att få den där lilla detaljen *ler*. 

Färgerna jag använt är:
Hud: E13, E11, E21, E00, E000, E0000, R22, R20, R30
Hår: E44, E43, E42, E50
Kläder: RV10, RV00, RV000, E44, E43, E42, E41
Snögubbe: B000,BG0000, C5, C3, C1, C0, G43, YR16, Y17

Med mitt kort är jag med i följande utmaningar:

Önskar er en fin dag!
//Eivor 

9 kommentarer:

  1. Adorable image and wonderful coloring! Thanks for entering your lovely project in our challenge at Jan's Digi Stamps! Donna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much! So happy you like my card 😍

      Radera
  2. Striking card Eivoe! Love the pastel hues of pink! Thank you for sharing your sweet creation with us at Jan's Digi Blog Challenge. Hope you will join us each month for a NEW challenge. Good Luck and Happy New Year!
    Hugs,
    Jan
    (Owner 7 Illustrator of Jan's Digi Stamp Shop)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much for your lovely comment!

      Radera
  3. I am sorry your card will not be in the draw as you have back linked your card. Marlene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ohh I have? Maybe I post here and then edit to you a day later, is it so?
      I will do faster next time

      Radera
    2. I am sorry if I did a back link, I didn't think about it and understand that I am not in the draw.

      Radera
  4. Thank you so so much for your lovely comment!
    Hugs

    SvaraRadera
  5. What a cute winter card, Lovely colouring and design. Thank you for joining us at A Place to Start this month. Hope to see your lovely work back here again soon. Judy DT

    SvaraRadera