fredag 28 januari 2022

DT Polkadoodles - Have a Blooming fabulous day

 Hej,

Fredag och den här veckan är det blommor och våren som vi i teamet längtar till...Ni ser det på våra inspirationsalster när ni klickar er in till veckans Polkadoodles Friday Craft Challenge

Mitt kort den här veckan är ett så kallat "slimline"- kort. Anledningen till mitt korts form, var att jag ville använda en av Polkadoodles stenciler! Den jag använt idag som bakgrund heter Creepy Foliage Halloween stencil. Hmm, Halloween ... Ähh, vad spelar namnet på stencilen för roll? Det är ju mönstret jag vill åt och jag tycker det passar jättebra till alla blommorna som jag ville ha på mitt kort. 
Jag gick som ni ser "ALL IN"med blommer, men så kan det bli ibland.
Den fina stämpeln jag har använt på kortet  heter Tulip - The Darling Buds och texten jag har på kortet är från Lets Hand Out - 37 Sentiments Bundle -Winnie 

Färgerna jag har använt är:
Hud: E13, E11, E21, E00, E000, E0000, R20, R30
Hår: E43, E42, E50
Turkost:BG18, BG15, BG10
Rosa: RV04, RV21, RV10, RV000
Blombukett: RV21, RV10, RV000, G24, G43, G40


Utmaningar jag har hakat på med mitt kort är:

Önskar er en härlig fredag!
//Eivor 


3 kommentarer:

  1. WOW! Beautiful coloring. Thanks for playing with us at Colour CRazy.

    SvaraRadera
  2. Sweet image and lovely colouring

    Thanks for joining us at Try It On Tuesday Challenge

    SvaraRadera