onsdag 4 maj 2022

DT Stampers Delights - Mermaid May

 Hej,

Så är underbara maj här hos oss! Det känns så skönt att våren kommer, trots att vi just sista dagarna har haft ganska kallt här uppe i norra Sverige, sakta men säkert. 

Jag har, när jag började pyssla mycket med stämplar från utlandet, börjat förstå att det är lite extra mycket sjöjungfruar som gäller under maj månad, den kallas lite för "Mer-May".

Det är just dessa stämplar mermaids som Stampers Delights fokuserar på nu i maj och en massa olika stämplar hittar ni HÄR.

Det här kortet fick blir ett så kallat "shaker-card". Jag tänkte att det kunde blir fint. 
Jag stansade ut en ram med Lawn Fawn diesen Reverse Scalloped Square Window. Då den är smal och på ena sidan bubblig, tycker jag det är svårt att få det bra med distanstejp så jag gjorde så att jag stansade ut 6 stycken ramar i cardstock och limmade ihop dem. Det ger en bra höjd och det blir inget hål någonstans och de små "skak"sakerna håller sig där de ska. De "skak" sakerna jag använde var i vitt, lite ljusblått och typ kristall/glas. 
Jag skrev ut en av texterna som följer med stämpeln och limmade fast den i rutan. Älskar texten och har redan nu en mottagare av kortet *ler* 
Stämpelmotivet klippte jag så ut och sedan limmande jag den på kortet. 

Visst är hon väl fin Adell Happy Hour?! Klicka HÄR kommer ni direkt till shopen för fler underbara stämplar.

Stämpeln är färglagd med copic sketch. 
Hud: E11, E21, E00, E000, E0000, R20, R30
Hår: R59, R29, R05, YR02
Ögon: E37, E35, E33
Sjöjunfrunstjärt: BG18, BG09, BG15, BG10
Paraply/Glas m.tillbehör: R35, R32, R30, Y11, Y000, YR16, YR04, Y17,Y32

Glöm inte att klicka in till Stampers Delights Craft Community blogg för att få massa inspiration från oss i design teamet och även till vår Facebook grupp Stampers Delights Fan Group där alla medlemmar också visar vad de skapar. Helt enkelt massa inspiration finns att få! 

Jag har skickat in mitt kort till följande:

Önskar er en fin fin dag!
//Eivor


7 kommentarer:

  1. Stunning! Your coloring of her hair is amazing! Glad you joined us at Jan's Digi blog challenge! Donna T (design team)

    SvaraRadera
    Svar
    1. So so happy to hear you like my card! Thank you so much for your lovely comment! Hugs.

      Radera
  2. Impressive coloring! Thank you for sharing your imaginative creation with us at Jan's Digi Blog Challenge. I am looking forward to seeing you again. Join us each month for a NEW challenge. Good Luck and Happy Crafting!
    Hugs,
    Jan
    (Owner & Illustrator of Jan's Digi Stamp Shop)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Jan for your lovely comment! So glad you like my card.
      Have a lovely weekend.
      Hugs!

      Radera
  3. Gorgeous card Eivor. Love your colouring.
    Thanks so much for joining us for our Lil Patch of Crafty Friends Challenge #181 sponsored by Joy Clair Designs.
    We hope to see you again soon,
    Lou DT xo
    JemLou Productions

    SvaraRadera
  4. Beautiful card, lovely coloring! I love the cute sentiment!
    Thank you for your entry at Scrapping4funChallenges.
    Rachelle DT (owner)
    https://scrapping4funchallenges.blogspot.com
    https://rachellescreations.blogspot.com

    SvaraRadera
  5. Saw your card on a challengeblog and must come by to say this card is awesome Eivor!!
    Like the shaker, the colourcombi and the digi,....wowwww you give the little mermaid such great hair!!

    SvaraRadera