lördag 23 april 2022

DT Polkadoodles - Have a wonderful day

 Hej,

Idag är det dags att presentera en ny Polkadoodles Craft Challenge! 
Uppdraget för oss i design teamet den här veckan var att skapa grattiskort med en annorlunda vikning och jag testade då att göra ett "mirror fold card". Den stämpel jag har på kortet är Ruby Birthday Cake.
 
Det är roligt att göra andra vikningar än "vanliga" fyrkantiga 15x15 kort. Tyvärr är det dock sällan som jag gör det, oklart varför, men det kanske dags att bli bättre på det. Den här vikningen var jätte rolig att göra och inte alls svår. När jag hade koll på vad som var fram och bak och så, klädde jag vissa sidor med papper från Winnie Once Upon a Time 6x6 paper pad. Fjärilarna har jag klippt ut från ett av papperna. Mitt i kortet så har jag har jag fäst en utstansac ut cirkel av Polkadoodles Craft Die Fanciful Cirkles och i den har jag stämplat en fin text från Winnie Celebrations 3 sentimens

Kortet "drar" man enkelt ut så ser man hela kortet, alla sidor.

Hud: E11, E21, E00, E000, E0000, R22, R20, R30
Hår: E49, E44, E31 
Klänning: YG17, YG03, YG11, G21, G40, G20
Blommor/Tårta: RV04, RV02, RV00

Jag har skickat in mitt kort till följande utmaningar:

 Hoppas att ni klickar er in till veckans Polkdoodles Craft Challenge och skickar in ett bidrag eller fler! 


Önskar er en fin helg!
//Eivor 

8 kommentarer:

  1. Hi Eivor, a stunning card and love the fancy fold! Thank you for sharing with us at Lil Patch of Crafty Friends, good luck in the prize draw... Megan DT LPoCF

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much for your lovely comment! So happy to hear you like my card. Hugs! //Eivor

      Radera
  2. Gorgeous Spring card! I love the colors and cute image!
    Thank you for your entry at Scrapping4funChallenges.
    Rachelle DT (Owner)
    https://scrapping4funchallenges.blogspot.com
    https://rachellescreations.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so so much for your comment! You make me so happy. Have a lovely day. Hugs!

      Radera
  3. Cool card. Love the different shape. Thanks for sharing with us over here at World Wide Open Design Team Challenge and best of luck with your entry. Barbara DT member for { World Wide Open Design Team Challenge}

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Barbara! So glad to hear you like my card. Hugs!

      Radera
  4. Such a cute card. Thanks for joining us at Di's Digi Challenge. We hope you join us again for future challenges. Nancee, DT

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you! So happy you like my card. Hugs!

      Radera