lördag 26 mars 2022

DT Polkadoodles - Happy Easter

Hej, 
 Sakta men säkert kommer påsken närmare och för mig så känns det som att då är våren här på riktigt. Tyvärr känns det just idag som att våren är långt bort, vi har nämligen haft snö hela dagen så nu ligger det mycket vitt på vägarna igen. 
Men snart så...

Det har presenterats en ny Polkadoodles Craft Challenge idag och den här veckan skulle vi i teamet skapa ett påskkort/alster, så jag gick lös med gult och lila som jag tycker är lite "påskiga" färger. Hoppas att ni kikar in i bloggen och ser alla fina alster som teamet skapat. 

Jag har skapat ett påskkort med den söta stämpeln Bunnita Shopping - Fuzzypuffs. Hon är ju supergullig tycker jag och passar ju finfint till ett påskkort. Papperna är från Winnie Fairytail - Once upon a time 6x6 paper pad. Sedan har jag använt min favorit dies Fanciful Circles på ett vitt cardstock och placerat den under det lila pappret för att få fram en detailj. Den vita kanten blir så fin. Ett gammalt lila band som jag hittade i en av mina lådor och ett par enamel dots i gult fick göra kortet komplett. 

De färger jag målat med är:
Kanin: C1, C0, C00
Klänning: Y08, Y15, Y06, Y13, RV95, RV93, RV91
Väska/mark: E43, E42, E41, E40
Morot: YR04, Y38, Y17, G05, G43, G40



Med mitt kort är jag med i ett par utmaningar:


Önskar er en fin dag! 
//Eivor 

2 kommentarer:

  1. Thank you so much for your comment 😍

    SvaraRadera
  2. Very Cute! Thanks for joining Colour Crazy Challenges, good luck! Dawn DT

    SvaraRadera