måndag 18 april 2022

DT Paper Nest Dolls - Dancing Queen

 Hej,

Älskar verkligen de nya stämplarna från Paper Nest Dolls som de släppt nu i April! 
De är underbara att färglägga, jag blir så glad när jag målar. 
Idag blir det ett kort i blåa toner och med den underbara stämpeln Disco Amara från kollektionen Decade Dolls. 

Jag kan erkänna att jag tänkte på en väninna till mig när jag såg henne, en underbar vän som alltid ger 100% på dansgolvet!! 

Jag hittade ett läckert papper i mina "gömmor" och tyckte det passade bra till motivet, så det blev bakgrundspappret. Sedan har jag klippt ut ett par cirklar, stansat ut ett par stjärnor och fäst dem lite här och där på kortet. Titeln/texten fick bli i underbara guldiga bokstäver för att få en härligt discokänsla. Papper lager-på-lager, en vid bård och kanter sydda med symaskin gjorde kortet komplett.

Hud: E11, E21, E00, E000, E0000, R22, R20, R30
Hår: E44, E43, E42, E50
Örhängen: Y17, Y15, Y13
Kläder: BG05, B02, B01, B00, gel pen
Skor: E44, E43, E42, E41

Jag har skickat in mitt kort till ett par utmaningar...

Missa inte att kika in till Paper Nest Dolls blogg och Paper Nest Dolls Inspiration group på FB. Det finns såååå mycket fina alster att se och inspireras av! 

Önskar er en fin fin start på veckan!
//Eivor 



2 kommentarer:

  1. Takes me back Eivor! Thank you for sharing your disco inspired creation with us at Jan's Digi Blog Challenge. I hope you will join us each month for a NEW challenge. Good Luck and Happy Crafting!
    Hugs,
    Jan
    (Owner & Illustrator of Jan's Digi Stamp Shop)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much for your lovely comment. Love to hear that it bring back memories🙂.
      Hugs!

      Radera