måndag 26 september 2022

DT - Paper Nest Dolls "Write your own rules"

 Hej,

Idag blir det rosa och lite röd inspiration från mig. 
Jag har skapat ett kort med en stämpel från Paper Nest Dolls och färglagt den med copic sketch.

Stämpeln heter School Girl Avery och självklart tycker jag ju att hon är supersöt!! Hennes hår är en utmaning att färglägga, men det är kul att utmana sig så övning fortsätter.
Papperna jag har använt kommer från American Crafts "All Heart" och från Glitz "All Dolled up", det är underbara papper i båda dessa paper pads. 
Varför det blev just dessa färger och papper var för att de låg på mitt pysselbord och jag tyckte att det passar ju perfekt att använda lite spillbitar. Jag är ibland dålig på det, så det är kul när jag tycker det passar. 
Runt kanterna har jag sytt med symaskin, och sedan knöt jag ett röd/vitt snöre i en avklippt tag.
Treklövern är en dies från Sonoran Deserts första kit "So Lucky. Jag stansade ut klövern i ett grönt papper och sedan färgade jag in den lite extra med Distress Oxide Peeled Paint för att få ett fint djup. 

Copic färgerna jag har använt är:
Hud: E04, E11, E21, E00, E000, E0000, R22, R20
Hår: E49, E44, E31
Top: RV02, RV21, RV10
Glasögon/Kjol/Strumpor: R29, R27, R24, R22
Väska/Skor: E31, E43, E42
Äpple: G09, G14, YG11, G99

Besök gärna Paper Nest Dolls blogg och Paper Nest Dolls Group för mer inspiration.

Önskar er en fin dag!
//Eivor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar