lördag 8 april 2023

DT Paper Nest Dolls - Happy Easter

 Hej,

Påskhelgen är här och jag hoppas ni mår bra och kanske gör ni som mig, passar på att pyssla lite extra.

Vår påsk blev lite annorlunda detta år, halva familjen (Peter och Philip) är i Stockholm på hockey cup och andra halva (jag och Kevin) är här hemma i Luleå. Annorlunda är helt okej och bra ibland och jag  tänker det kan vara viktigt och bra att ibland att göra saker på ett annat sätt.

Tillbaka till påsken...tyvärr skickar jag typ aldrig påskkort, men det hindrar mig inte från att göra ett par kort ändå. Det är skapandet som jag tycker så mycket om.
Idag visar jag ett kort med den gulliga stämpeln Emma with Peeps från Paper Nest Dolls

Kortet dekorerade jag med massor av blommor, tycker det blev fint och att det här påskkortet behövde lite blommor. Förut fanns det alltid blommor på mina alster, men nu är det faktisk ganska sällan, men tänker att det gör inget och att inget behöver utesluta det andra. Jag älskar att jag kan variera mina alster på många olika sätt. 
De papper jag använt är från ett 6x6 paper pads från P13 "The Four Seassons - Spring". Stansade ut två tags från Magnolia och diesen "Sweet Christmas Dreams Tilda Tag". Har skrivit en hälsning på dem och fäst dem mellan ett par papperna. 

Inspirationen till kortet har jag fått från Tamara - Handmadebytamara. Kika in hos henne för massor av vackra kort och inspiration.


Jag har färglagt motivet med copic sketch och färgerna:
Hud: E13,E21, E11, E00, E000, E0000, R22, R20, R30
Hår: E44, E53, E42, E50
Kläder: Y38, Y17, Y15, Y13, Y11, RV11, RV10, RV00
Djur: B63, BV00, BV000, RV25, RV23, RV10
Bakgrund: YG63, YG25, YG03, YG01, B000, BG0000

Önskar er en fortsatt fin Påsk.

//Eivor 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar