torsdag 1 juni 2023

Ville bara säga HEJ!

 Hej,

Idag visar jag ett kort som jag gjorde till Pysslotekets CC som gick av stapeln vid påsk. 
En av utmaningen var att skapa ett alster enligt ett "recept".
Det vi skulle följa var att skapa alstret på craftpapper, fästa något utstansat/utklippt på alstret, använda en stencil, använda embossingteknik, ha med tråd/snöre, göra färgstänk och ha med färgen grönt. Såhär blev min tolkning...

Jag hade verkligen roligt när jag skapade det här kortet. Det var roligt att följa efter "receptet", då vissa saker är något jag aldrig eller i alla fall väldigt sällan gör. 
Att bland annat embossa och stänka färg tycker jag blev så fint, så det behöver jag göra på fler alster.
Motiv stämpeln är från Paper Nest Dolls och heter Bailey with flower, visst är hon söt?!
Text stämplen kommer från JessInk och hennes julkalender 2021. 

Jag har färglagt motivet med: 
Hud: E13, E11, E21, E00, E000, E0000, R22, R20, R30
Hår: E49, E44, E31
Kläder/Rosett: YG67, YG25, YG11, E43, E42, E41, E40
Blomma: RV25, RV23, RV10, Y38,y17, Y15

***
Önskar er fin dag! 
//Eivor 



2 kommentarer:

  1. Jättefint! Blir ju väldigt snyggt med lite stänk. Det måste jag också testa.
    /Ali

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera